Yetişememek ve Yetişmek İstememek


Türkiye'de yaşamanın en zor kısmı belki rekabetin çok üst seviyelerde olması. Ne demek istiyorum? Başka ülkelerde (özellikle ABD) rekabet yok mu? Hayır var elbette. Fakat buradaki rekabetin usulü bambaşka. Özellikle bu senelerde orta halli geçinmek için birçok görevi aynı anda üstlenmek zorundasınız. Ben diğer ülkelerde (gelişmiş oldukları için) bu şekilde olduğunu düşünmüyorum. Oradaki rekabet daha çok bir ünvanı elde edebilmek için oluyor. Onun dışında alt tabaka çalışanlarının bile bizden daha rahat geçim sağlayabildiklerini düşünüyorum, bu düşüncem bir kesinlik içermiyor. Yanlış da olabilir.

Londra'da geçirdiğim 3 ayı belki 1 ay daha uzatabilecekken mesleğimle ilgili önemli bir adımı geç atmamak için İstanbul'a geri dönmüştüm 2016 Ekim'de. Döner dönmez bu adımı atmıştım. İnşaat sektörünün (Mimari-Mekanik/Elektronik de kapsar) gelişmiş ülkelerde bugünü, gelişen ülkelerde yarını olan BIM (Building Information Modelling - Yapı Bilgi Modellemesi olarak dilimize çevrilir) kavramının uzmanlık eğitimi için İTÜ'ye kaydoldum.

Bir başarım elde ettikten sonra bu alanda gelişmenin ileride bana dönüşünü hayal ederken sektör sıkıntıya girdi. Burada kalmamalı diye düşünüp yine İTÜ'de İnşaat Yönetiminde Bilişim Tezsiz Yüksek Lisans Programı'na kaydoldum. Çalışırken bir yanda bir okulu daha bitirmek pek kolay olmayacaktı ama rekabete ayak uydurmam da şarttı. Peki bugün nerelere geldik?

Eğitim başlayalı 8 ay oldu, 2 ay kadar daha devam edecek. Haftanın 4 günü sabah 8'de evden çıkış, akşam 11'de eve geri giriş. Günlük takribi 150 km yol yapmak ve tüm o yorgunluk. Bazı keyiflere yetişememek; bazısına da zaman ayırabileceğim halde yetişmek istememek.

Sonuç mu? İnşaat sektöründeki darboğaz gittikçe büyüyor. İş imkanları oldukça kısıtlı (BIM alanında iş ilanları iki elin parmağını geçmez) ve herkes tecrübeli adayları arıyor. Bu da açıkçası bu dönem ve belki önümüzdeki 2-3 senelik periyotta ne yaparsanız yapın işiniz şansa kalmış demektir.

Benim için mi? Düşünmesek daha iyi. Sanırım önümüzdeki 2 sene boyunca bir şeylere yetişememek ve yetişmek istememek gündemimin en üstünde kalmaya devam edecek.

Yorumlar