Apple ve iPhone 7

Apple nihayet yeni amiral gemisi iPhone 7'yi tanıttı. Bu telefon için artık her şey bir veya iki ay öncesinden kesinleşiyor. Tahmini tasarımlardan bir farkı olmadan gelen telefon bir önceki nesli 6'ya oranla kasada sadece iki yenilik sunuyor. İçinde yine bir takım iyileştirme ve geliştirme bulunan telefonlar herkesin şikayeti gibi "az" yenilik sunsa da, "çok" satan olmayı yine bırakmayacaktır.

Yaklaşık bir buçuk ay geçti telefonun tanıtımı üzerinden. En çok dikkati ise artık telefonda bulunmayan 3,5 mm kulaklık girişi çekti. Kıyametlerin koparıldığı bu mevzuya ise Apple yine kendine göre çözüm getirmiş. Lightning girişli kulaklık. Tabii, Apple'ın kendi kulaklığını sevmeyen içinse Lightning'den 3,5 mm'ye dönüşen ufak bir adaptörümüz var.

Ben ise bu yazıda kendim de bizzat kullandığım telefonun dikkat çeken yanlarından bahsedeceğim, ki belki okuyan kimselerin telefonu satın alma sürecinde bir katkım olur. Herhalde bunları madde madde versem en doğrusu olacaktır.

1- Kulaklık girişi gerçekten yok! Müziğini iPod Touch üzerinden dinleyen biri olduğum için bu konu beni hiçbir şekilde rahatsız etmedi. Fakat şunu da biliyoruz, gelecek bluetooth kulaklıklarda. Bence yavaş yavaş bu giriş çoğu telefonda kaldırılmaya başlanacak. Yine de Apple'ın aynı seminerde tanıttığı BeatsX kulaklıklardan iPhone 7 satın alan müşterilerine hediye etmesini tercih ederdim.

2- Ev tuşu artık hisli! Evet, tuşun basma algısı artık yok, altında bulunan Taptic Engine adını verdikleri sistem ile tuşa uyguladığınız baskı ile bir geri dönüş alıyorsunuz. Bunun kimseyi endişelendirecek bir tarafının olduğunu düşünmüyorum, iki günde alışıyorsunuz.

3- Mat Siyah gerçekten harika! Apple iPhone 5 siyahından sonra çıkardığı telefonlarda bu rengi açtıkça açtı. Tamam Uzay Grisi dedik ama bu kadar gri de istemedik. Nihayet iki adet siyah rengi çıkaran Apple gerçekten iyi iş yapmış. Benim telefonum Mat Siyah rengi, ve gerçekten harika bir renk. Gerçi kılıf kullandığım için yine pek etkileşimde değiliz bu siyah ile.

4- iOS10, olmuş(mu)?! Ben iOS 10'a büyük telefonların işletim sistemi demeyi tercih ediyorum. Nedenini soracak olursanız kalınlaşan yazı fontları, büyük hale gelen bildirimler, ufak yeni arayüzler ufak telefonlarda gerçekten pek iyi gözükmüyor. Apple'ın beni en çok kazandığı noktalardan biri arayüz tasarımındaki minimalist tarzı idi, fakat o yavaş yavaş gidiyor gibi. Hala birçok eksiği bulunan iOS 10'un hatalarını düzeltmeye de pek yanaşıyor gibi değiller. Eklenemeyen Outlook hesapları, uzun mesaj yazınca ana ekrana geri dönen hatalı iMessage gibi yanları var ve bunlar can sıkıcı. Onun dışında beğendiğim de birçok yanı var işletim sisteminin.

5- Yanmıyor! Bu şakayı yapmak istemiştim, buradan Samsung'a selam olsun. Tam işi oturtup, iPhone ile baya baya rekabet edecek kaliteye ulaşmışlardı. Ciddi bir şekilde takip ediyordum fakat markaya ciddi bir darbe vurdu bu Note 7 olayı. Umarım en kısa sürede normal şekline döner markanın güvenilirliği.

Yazıyı burada bitirelim. Apple'ın amiral gemisi telefonları nasıl oluyorsa iPhone 7'de öyle. Hızlı, güzel fotoğraf çekiyor, en güncel yazılımı çalıştırıyor ve güzel bir dizaynı var. (Bunu söyleyen iki sene önce iPhone 6 çıktığında tasarımı beğenmemişti!) Fakat Apple'dan daha realistik geliştirmeler beklemiyor değiliz artık, maalesef o konuda oldukça katı ilerliyorlar. Bakalım seneye 7S neler sunacak?

Yorumlar