2020

Zamanın ne kadar hızlı geçtiği klişesini bu yazımın başında belirterek klasik bir insan olduğumu hemen belli edeyim. Yalnız bu senenin ne kadar hızlı geçtiğini söyleyemem. Hayatımda önemli değişikliklerin olduğu bir yıl oldu. Hatta bu değişikliklerin 2018 yılının Ekim ayında başladığını belirtirsek bir senelik zaman dilimini bu yoğunlukla doldurmuşum bile. 2018 yılının sonlarına doğru başlayan yüksek lisans eğitiminin yoğunluğu, kısa bir askerlik macerası ile araya girmiş; Şubat ve Mart aylarında yapmış olduğum Roma ve Stockholm seyahatleri beni oldukça rahatlatmıştı. Ardından Mart ayının sonunda başlayan yeni iş ihtimali Haziran ayı içerisinde gerçekleşmiş; bu yalnızca yeni iş değil yeni ikamet yerine dönmüştü. Temmuz ayı içerisinde biten okul telaşesi yerini Ekim'e kadar sürecek bir nişan hazırlıkları sürecine bırakmıştı. Derken, nişan da tamamlandığına göre bütün odağımı yeni seneye vermem gerektiğini bir kez daha anladım. Çünkü tüm bu süreçlerden belki daha karmaşık ve daha yorucu olan ev kurma süreci yeni yıldan sonra beni bekliyor olacak.

Yılbaşı benim için her zaman çok ciddi bir önem arz etmiştir. Hatta yılbaşı günlerini, doğum günümden daha heves ile beklediğimi itiraf etmeliyim. 31 Aralık ile 1 Ocak arasında yaşamı etkileyen hiçbir bilimsel, fiziksel ve yaşamsal fark olmasa da; kullandığımız takvime göre bir yılın değişmesi benim için çok büyük önem arz etmekte. Tahmin ediyorum ki yalnız da değilim. Yeni bir başlangıç herkesin heves ile yapmaya çalıştığı bir şey. Bazı olumsuzlukları değiştirebilme fırsatı, yeni imkanlar yaratma şansı gibi bir çok etmen için yılbaşı benim için ideal bir gün. Esasında doğru olan; yanlış olan bir şeyi o anda değiştirebilmektir. Fakat bunu beceremeyen veya becermek istemeyen şahsım; bu tarz değişimler için hep yılbaşını beklemiştir. Peki yılbaşı günlerinde aldığım kararların ne kadar efektif ve başarılı olduğunu sorarsam kendime; esasında çok büyük bir başarı elde ettiğimi söyleyemem. Yine de yılbaşını beklemek benim için güzel bir mutluluk kaynağı. Yeni sene için bambaşka bir umut taşıyor.

2020 de temsilen benim için farklı anlamlar taşıyor. Dolayısıyla yeni yılın geldiği anın tadını çıkarmak, belki de yine başaramayacağım bir sürü kararlar almak ve en önemlisi takvimsel bazda yeni bir yıla başlamak oldukça heyecanlı.

Yorumlar