Yoğunluk, Hayat ve Sosyal Medya Çöplüğü

Merhabalar,

2020 için ilk yazı girişimi üçüncü ayın tam ortasında yapıyor olmam kendi seyir defterimi arada unuttuğumu, arada ise ihmal ettiğimi hatırlattı bana. Arada geçen sürede elbette hayatımda bir sürü küçüklü büyüklü değişiklik oldu. Evlilik hazırlığındayım, oldukça yoğun geçen bir süreç. Söyleyenlere inanmak lazım gerçekten. Neyse ki önemli aşamaları bir bir atlatıyoruz ve sürecin gerektirdiği hızda ilerliyoruz. Elbette maddi sıkıntılarla beraber..

Bu yoğunluk iş yerimde artan sorumlulukla birleştiği zaman işte bu ihmalkarlığın doğduğu nokta aslında çok açık bir şekilde kendini belli ediyor. İş yerinde geçen ilk 3-4 ayım bana ne kadar mutluluk getirdiyse, kış aylarının getirdiği mutsuzluk bu yoğunluk ile birleştiği için pek de memnun olmadığım birkaç aydan geçtim.

Hayata dair eskilerden beri süregelen ciddi bir idealist bakışım vardır; kaliteli yaşamak. Bununla alakalı belki olağan akışta bu hedefimi tutturabildiğimi biliyorum ama hobi ve zevklerde gün be gün geriye gidiyorum. Ülkeye girişine çok sevindiğim Fast Company dergisini bile alalı günler geçmesine rağmen okuma oranım birkaç sayfayı geçemedi.

Hayat değişiyor, hayatımıza yeni ürünler ve hizmetler giriyor. Bunların en kötüsü şüphesiz sosyal medya. Bizleri ne kadar uzaklaştırdığının farkında olsak da vazgeçemiyoruz. Yaklaşık 6 aydır mükemmel uyguladığım bir kuralım var. Yoğun Instagram kullanımımı bir anda kesip akşam iş dönüşüne kadar bir defa bile olsun uygulamayı açıp kullanmıyorum. Aynı şey yaklaşık 3-4 aydır Ekşi Sözlük için de geçerli. Hatta Ekşi Sözlük'e artık girmiyorum desem yeridir. Fakat kurtulamadığım bir şey var; o da Twitter. İlk kullanmaya başladığım 2011 yılında haber elde etmek için kaydolduğum siteyi gerçekten amacına uygun kullandığım birçok dönem oldu ama yaklaşık 1 senedir zerre zevk almadığım bu platformdan da çıkışım için bu yazıyı uygun gördüm. Üyeliğim ve tweet atma sıklığım değişmeyecek, bir silme yazısı değil bu. Fakat uygulama kullanımım ve kimleri takip ettiğime ciddi sınırlamalar getirmek istiyorum zira oldukça verimsiz zaman geçirmiş oluyorum.

Neler olacak göreceğiz.

Yorumlar