Değişim Cesareti


“Tanrım,
Bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için cesaret,
Değiştiremeyeceğim şeyleri kabullenebilmek için sabır,
İkisi arasındaki farkı bilmek için akıl ver…”

İnternette çoğunlukla Hitit Duası olarak geçen bu mısralar aslında Wilferd Arlan Peterson’a ait muazzam bir şiirin bir kesiti. Başlangıcının “Tanrım, beni yavaşlat” gibi sakinliğe davet eden bir havada olması ilk gördüğümde bu şiiri ne kadar çok seveceğimi bana göstermişti.

Yazımın konusu ise değişim ve değişim cesareti. Yaklaşık 2.5 senedir çalıştığım iş yerinden geçtiğimiz hafta itibariyle ayrıldım. Bu ayrılışımın 9 günlük Ramazan Bayramı’ndan hemen önceye denk gelmesi benim şansım. Tabii bayramdan sonra yeni bir işe başlayacak olmam da benim şansım.

Çalıştığım yerden ayrılmak benim için çok zor bir süreç olacaktı zira şirketin sahibi aile dostumuz olunca ve birlikte şirket için belli aşamalar geçirince ayrılmak biraz üzücü oluyor. Hele ki devam eden bir iş varsa…

Fakat yaşadığım tonla stres ve sıkıntının ardından bu değişimi gerçekten istemiştim. Bu cesaretimin ise bana geri dönüşü şans faktörü oldu. Kendi alanımda en iyi olan firmaların birine kendi işim için başvurduğumda “Acaba?” diye kendime sordum ve aldığım yanıt “Kesinlikle deneyeceğim” oldu. İşte bu cesaret bana çevik bir şekilde bu değişimi arzu etme hissiyatını getirdi. Aradan geçen 2 aylık periyotta ise süreç olumlu sonuçlandı ve Pazartesi günü evrakları teslim edip iş başı yapmak için yeni firmama doğru yola koyulacağım.

Bu sürecin ekstrası ise kardeşimin okuluna yakın olduğu için kendisine ev tuttuğumuz Küçükyalı’ya benim de yerleşecek olmam. Bu ev olanağının benim iş sürecimin olumlu olmasından tam 1-2 hafta önce hallolması kelimeler ile anlatılamayacak bir şans faktörüydü zira şu an oturduğum ev ile yeni iş yeri arası yaklaşık 70 km ve toplu taşıma olanakları bir yere kadar oldukça sınırlı.

Sonuç mu? Hayatta değiştirmek için belki de en çok korktuğum etmeni değiştirmek için yeterli cesarete sahip olduktan sonra değişim oldukça büyük bir şekilde beni etkiledi ve şimdilik keyifler oldukça yerinde. Bu yazıyı geleceğe umutla bakar bir tebessüm ve kuş sesleri arasında yazıyor olmam zaten bu keyfimi oldukça tasvir edecektir.

Yorumlar